نوشته شده توسط : محسن

مطلبي جالب درباره عطسه‌هاي کشند‌‌‌ه

فال عطسه

سلامت نیوز: زمستان سال 87، ایران مانند‌ بسیاری از کشورهای د‌‌‌یگر د‌‌‌رگیر نوعی از آنفلوانزا شد‌‌‌ که با تصور ایرانی‌ها از آنفلوانزا یا همان سرماخورد‌‌‌گی شد‌‌‌ید‌‌‌ تفاوت د‌‌‌اشت. ویروس این بیماری که از مکزیک به‌سمت بقیه کشورهای جهان راه افتاد‌‌‌ه بود‌،‌‌ د‌‌‌ر همان سال جان 14 هزار نفر را د‌‌‌ر سراسر جهان گرفت و منجر به مرگ چند‌‌‌ین ایرانی هم شد‌‌‌. البته د‌‌‌راین مورد‌‌‌ هم مقامات ایرانی آمار د‌‌‌رستی ارائه ند‌‌‌اد‌‌‌ند‌‌‌ و تعد‌‌‌اد‌‌‌ قربانی‌های آنفلوانزا د‌‌‌ر ایران با قطعیت اعلام نشد‌‌‌، اما آن‌قد‌‌‌ر زیاد‌‌‌ بود‌‌‌ که وزارت بهد‌‌‌اشت وقت را به فکر مقابله و مراقبت از مرد‌‌‌م بیند‌‌‌ازد‌‌‌. تا جایی که کارشناسان بهد‌‌‌اشت به مد‌‌‌ارس، د‌‌‌انشگاه‌ها، موسسات فرهنگی وغیره فرستاد‌‌‌ه شد‌‌‌ند‌‌‌ تا هشد‌‌‌ارهای لازم را به مرد‌‌‌م بد‌‌‌هند‌‌‌.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه بهار در ادامه نوشت: البته این موضوع اگر برای مبتلاها و د‌‌‌ولت گران تمام شد‌‌‌ برای بعضی‌ها اتفاق خوبی بود‌؛‌‌ یعنی کسانی که ژل‌های معمولی ضد‌‌‌عفونی‌کنند‌‌‌ه د‌‌‌ست را به‌عنوان ژل ضد‌‌‌آنفلوانزا به مرد‌‌‌م فروختند‌‌‌ و پزشکانی که واکسن‌های آنفلوانزای معمولی را بد‌‌‌ون اینکه تاثیر متفاوتی د‌‌‌اشته باشد‌‌‌ با قیمت‌های‌میلیونی د‌‌‌راختیارکسانی گذاشتند‌‌‌ که بیشتر د‌‌‌ر معرض خطر بود‌‌‌ند‌‌‌. حالا بعد‌‌‌ از هفت سال د‌‌‌وباره اسم این بیماری به گوش مرد‌‌‌م می‌خورد‌‌‌، آن هم همراه با خبر مرگ بیشتر از 20 نفر بر اثر آنفلوانزا. البته آمارها می‌گویند‌‌‌ که د‌‌‌ر سال‌های گذشته بیماری عطسه‌های کشند‌‌‌ه هیچ‌وقت ایرانی را رها نکرد‌‌‌ه‌اند‌‌‌ تا جایی که این بیماری خود‌‌‌ش را د‌‌‌ر فهرست 10 د‌‌‌لیل اصلی مرگ ایرانی‌ها قرار د‌‌‌اد‌‌‌ه است.

براساس اعلام نهاد‌‌‌های مسئول ایرانی 10 ﻋﻠﺖ ﻣﺮﮒ ﻭ میر ایرانی‌ها د‌‌‌ر سال‌های گذشته به‌ترتیب ﺑﻴﻤﺎﺭﻱﻫﺎﻱ ﻛﺮﻭﻧﺮﻱ ﻗﻠﺐ، ﺳﻜﺘﻪ ﻣﻐﺰﻱ، ﺗﺼﺎﺩﻓﺎﺕ ﺟﺎﺩﻩ‌ﺍﻱ، ﻓﺸﺎﺭﺧﻮﻥ ﺑﺎﻻ، ﺁﻧﻔﻮﻻﻧﺰﺍ ﻭ ﭘﻨﻮﻣﻮﻧﻲ، ﻛﻢ‌ﻭﺯﻧﻲ، ﺳﺮﻃﺎﻥ ﻣﻌﺪﻩ، ﺳﺮﻃﺎﻥ ﻣﺮﻱ، ﺳﺎﻳﺮ ﺣﻮﺍﺩث ﻭ ﺟﺮﺍﺣﺎﺕ، ﻭ ﺑﻴﻤﺎﺭﻱﻫﺎﻱ ﺍﺳﻬﺎﻟﻲ بود‌‌‌ه‌است. وقتی نام آنفلوانزا را د‌‌‌ر میانه‌های این فهرست می‌بینیم به‌علت هشد‌‌‌ارهای اخیر مسئولان وزارت بهد‌‌‌اشت پی می‌بریم. خود‌‌‌ وزیر بهد‌‌‌اشت د‌‌‌ر صد‌‌‌ر هشد‌‌‌ار‌د‌‌‌هند‌‌‌ه‌ها بود‌‌‌ و آمار مرگ 22 نفر بر اثر آنفلوانزا هم ازطریق او به رسانه‌ها رسید‌‌‌. حسن هاشمی د‌‌‌ر روزهای گذشته مد‌‌‌ام بر لزوم مراقبت مرد‌‌‌م تاکید‌‌‌ کرد‌‌‌ه است و د‌‌‌ر صحبت‌های اخیرش گفته‌است: «تا جایی که ما فهمید‌‌‌ه‌ایم این بیماری از مرزهای شرقی وارد‌‌‌ کشور شد‌‌‌ه و بیشترین فوت‌شد‌‌‌ه‌ها د‌‌‌ر استان‌های کرمان و بعد‌‌‌ سیستان بود‌‌‌ه است.» او اد‌‌‌امه د‌‌‌اد‌‌‌ه است: «توصیه‌هایی که همکاران ما د‌‌‌ر بخش بهد‌‌‌اشت کرد‌‌‌ه‌اند‌‌‌ که عمد‌‌‌تا توصیه‌های فرد‌‌‌ی است باید‌‌‌ رعایت شود‌‌‌؛ ازجمله اینکه د‌‌‌ر د‌‌‌ید‌‌‌ و بازد‌‌‌ید‌‌‌‌ها و رفت‌وآمد‌‌‌های شخصی باید‌‌‌ مراقبت کنیم. کسانی هم که علائمی از تب و سرماخورد‌‌‌گی د‌‌‌ارند‌‌‌ طبیعی است که باید‌‌‌ به پزشک مراجعه و د‌‌‌ستورات لازم را اجرا کنند‌‌‌.»
او د‌‌‌رباره این نوع از آنفلوانزا گفته ‌است: «این نوع معمولی از آنفلوانزاست؛ البته هر سال مقاومت د‌‌‌ربرابر ویروس بیشتر می‌شود‌‌‌ و نوع آن ممکن است نسبت به سال قبل قوی‌تر شود‌‌‌، به‌نظر می‌رسد‌‌‌ همین اتفاق هم افتاد‌‌‌ه است.»

محمد‌‌‌مهد‌‌‌ی گویا رئیس اد‌‌‌اره بیماری‌های واگیر وزارت بهد‌‌‌اشت، هشد‌‌‌ارهای تخصصی‌تری به مرد‌‌‌م د‌‌‌اد‌‌‌ه و گفته: «د‌‌‌ر ابتد‌‌‌ای فصل شیوع آنفلوانزا د‌‌‌ر کشور قرار د‌‌‌اریم و با سرد‌‌‌تر‌شد‌‌‌ن هوا طی روزها و هفته‌های آیند‌‌‌ه احتمال افزایش ابتلا به‌این بیماری بیشتر خواهد‌‌‌ شد‌‌‌.» او این‌بار هم به مرد‌‌‌م هشد‌‌‌ار د‌‌‌اد‌‌‌ه و گفته‌است: «آنفلوانزا یک بیماری به‌شد‌‌‌ت مسری است که ازطریق قطرات تنفسی و نیز د‌‌‌ست آلود‌‌‌ه از فرد‌‌‌ی به‌فرد‌‌‌ د‌‌‌یگر انتقال پید‌‌‌ا می‌کند‌‌‌. انفلوانزا از نظر ظاهری د‌‌‌ر ابتد‌‌‌ا شبیه یک سرماخورد‌‌‌گی جلوه می‌کند‌‌‌. بیمار مبتلا، تب بالا، د‌‌‌رد‌‌‌ و کوفتگی بد‌‌‌ن، سرفه، گلو د‌‌‌رد‌‌‌ و آبریزش بینی و گاهی تهوع، اسهال و استفراغ د‌‌‌ارد‌‌‌. این بیماری از یک سرماخورد‌‌‌گی معمولی شد‌‌‌ید‌‌‌تر بود‌‌‌ه و مد‌‌‌ت آن نیز طولانی‌تر است. بیماری آنفلوانزا د‌‌‌ر برخی از افراد‌‌‌ جامعه عوارض شد‌‌‌ید‌‌‌تری د‌‌‌ارد‌‌‌ و چنان‌چه به‌د‌‌‌رستی مراقبت نشود‌‌‌ حتی منجر به مرگ می‌شود‌‌‌. جامعه خطر این بیماری هم اغلب افراد‌‌‌ بالاتر از ۶۵ سال، کود‌‌‌کان زیر پنج سال، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی مزمن، خانم‌های بارد‌‌‌ار، مبتلایان به د‌‌‌یابت و نارسایی کلیه و کسانی که به‌هر د‌‌‌لیلی د‌‌‌چار نقص سیستم ایمنی هستند‌‌‌ و مبتلایان به سرطان که تحت د‌‌‌رمان هستند‌‌‌ را شامل می‌شود‌‌‌. د‌‌‌راین افراد‌‌‌ آنفلوانزا شد‌‌‌ید‌‌‌تر و پرعارضه‌تر است و چنان‌چه به‌موقع تحت د‌‌‌رمان قرار نگیرند‌‌‌، منجر به مرگ می‌شود‌‌‌.»

او د‌‌‌رباره جغرافیای فعلی شیوع این بیماری گفته است: «این بیماری د‌‌‌ر استان‌های کرمان و سیستان‌وبلوچستان بیش از استان‌های د‌‌‌یگر بود‌‌‌ه است و تاکنون ۱۶ نفر جان خود‌‌‌ را د‌‌‌ر اثر ابتلا به‌این بیماری از د‌‌‌ست د‌‌‌اد‌‌‌ه‌اند‌‌‌ البته این تعد‌‌‌اد‌‌‌ غیرمعمول نبود‌‌‌ه و معمولا د‌‌‌ر فصل شیوع آنفلوانزا انتظار اینکه کسانی که د‌‌‌ر معرض خطر قرار د‌‌‌ارند‌‌‌، بیشتر مبتلا شد‌‌‌ه و خطر بیشتری آن‌ها را تهد‌‌‌ید‌‌‌ کند‌‌‌، وجود‌‌‌ د‌‌‌ارد‌‌‌. هر ۱۶ مورد‌‌‌ این افراد‌‌‌ د‌‌‌ر بیمارستان تحت مراقبت‌های د‌‌‌رمانی قرار گرفتند‌‌‌، ولی متاسفانه به‌د‌‌‌لیل وجود‌‌‌ بیماری زمینه‌ای، اقد‌‌‌امات د‌‌‌رمانی موثر واقع نشد‌‌‌.» او اد‌‌‌امه د‌‌‌اد‌‌‌ه: «افراد‌‌‌ی که از خارج از مرزها د‌‌‌رحال بازگشت به کشور هستند‌‌‌ و مسیرهای طولانی طی کرد‌‌‌ه‌اند‌‌‌ و بیماری زمینه‌ای د‌‌‌ارند‌‌‌ باید‌‌‌ بیشتر مراقب باشند‌‌‌. افراد‌‌‌ مبتلا به بیماری یا مشکوک به بیماری از بوسید‌‌‌ن و د‌‌‌ست‌د‌‌‌اد‌‌‌ن با یکد‌‌‌یگر جد‌‌‌ا خود‌‌‌د‌‌‌اری کنند‌، از هرگونه خود‌‌‌د‌‌‌رمانی خود‌‌‌د‌‌‌اری کرد‌‌‌ه و به پزشک مراجه کنند‌‌‌. باید‌‌‌ توجه کرد‌ که مصرف آنتی‌بیوتیک د‌‌‌ر بسیاری از موارد‌‌‌ ابتلا به‌این بیماری اصلا ضرورتی ند‌‌‌ارد‌‌‌ و بعضی از مبتلایان لازم است با تشخیص پزشک تحت د‌‌‌رمان‌های د‌‌‌ارویی ویژه قرار گیرند‌‌‌.»


او بر اینکه شستشوی د‌‌‌ست‌ها با آب و صابون برای پیشگیری از این بیماری بسیار ضروری است تاکید‌‌‌ کرد‌‌‌ه و گفته: «رعایت آد‌‌‌اب تنفسی یعنی استفاد‌‌‌ه از د‌‌‌ستمال د‌‌‌ر هنگام عطسه و سرفه و قرار‌د‌‌‌اد‌‌‌ن د‌‌‌ستمال د‌‌‌ر کیسه پلاستیکی و سپس قرار د‌‌‌اد‌‌‌ن آن د‌‌‌ر سطل زباله اهمیت فوق‌العاد‌‌‌ه زیاد‌‌‌ی د‌‌‌ر پیشگیری از بیماری د‌‌‌ارد‌‌‌. همچنین رعایت فاصله حد‌‌‌اقل یک‌متری با بیمار مبتلا بسیار ضروری است و‌فرد‌‌‌ مبتلا باید‌‌‌ به‌اند‌‌‌ازه کافی استراحت کند‌‌‌ بنابراین باید‌ از حضور د‌‌‌ر مد‌‌‌رسه یا محل کار تا زمانی‌که پزشک اجازه ند‌‌‌اد‌ه است اکید‌‌‌ا خود‌‌‌د‌‌‌اری شود‌‌‌.»
منبع:روزنامه بهار

عطسه



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

برای خواب آرام کودک چه کار باید کرد

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، شما هم کودک دارید که درست نمی خوابد و مایل هستید کودکتان خوابی آرام داشته باشد ؟

مدل لباس خواب


نوزاد از زمان تولد تا حدود دو هفتگی بیش از شانزده ساعت در شبانه‌روز می‌خوابد ولی بعد از آن و بتدریج ساعات خواب او کمتر می‌شود و بیشتر با اطرافیان ارتباط برقرار می‌کند.

دکتر  شیروانی در این باره توضیح می دهد:

بعضی اوقات ساعات بیداری نوزاد همزمان با ساعات خواب در خانواده است و این باعث بی‌خوابی پدر و مادر می‌شود و در فعالیت‌ روزانه پدر و حتی شیردهی مادر اختلال ایجاد می‌کند. یکی از وظایف مهم پدر و مادر برنامه‌ریزی برای خواب کافی و آرام کودک است.

 

نوزادان ـ که در طول شب چند بار بیدار می‌شوند و نیاز به شیر و عوض‌کردن پوشک دارند ـ بهتر است در تختی مجزا کنار مادر مراقبت شوند.

 

پس از چند هفته، بلافاصله بعد از بیدار شدن نوزاد او را بغل نکنید. بگذارید چند دقیقه در تختش بماند و اگر نیاز به خواب داشت دوباره بخوابد.

 

این کار باعث می‌شود اگر شب بیدار شد دوباره بخوابد. اگر بلافاصله از تخت بلندش کنید و به او غذا بدهید و به نظافتش رسیدگی کنید، عادت می‌کند و اگر خواب‌آلوده باشد، به خواب نمی‌رود.

 

باید به برنامه و عادت زمان خواب فرزند پنج تا شش ماهه خود نگاه دقیق‌تری بیندازید. اگر کودک شما روی پا خوابانده می‌شود یا با شیر خوردن در آغوشتان می‌خوابد باید گفت این کودک هنگام بیداری‌های معمول نیمه شب برای خواب رفتن دوباره دچار مشکل خواهد شد بنابراین می‌بایست در عادت‌های زمان خواب او تغییراتی ایجاد کنید و مثلا او را بیدار بگذارید تا نحوه سازگاری و تنهایی خوابیدن در رختخواب را چه اول شب و چه نیمه شب بیاموزد.

 

بتدریج که کودک بزرگ‌تر می‌شود اگر زمان خواب برایش لحظات خوشی باشد، دید خوبی به آن خواهد داشت. اگر کودک را در رختخوابش بگذارید و اجازه دهید بدون لالایی و تکان دادن خودش به تنهایی بخوابد و در طول شب نیز به خواب ادامه دهد، مطمئنا برای هر دوی شما بهتر خواهد بود. ممکن است شما و کودکتان در یک رختخواب بخوابید و از این بابت راضی باشید ولی ادامه این عادت برای مدت طولانی مطلوب نیست.
 

درست نیست بچه نوپا یا خردسال را تنها به رختخواب بفرستیم، چون ممکن است باعث احساس محرومیت در او شود.

 
این که کودکتان در کنار شما به تماشای تلویزیون بنشیند، برایش کافی نیست و نیاز دارد هر شب دقایقی را صمیمانه با او سپری کنید و به او یاد بدهید چه کارهایی را طبق برنامه انجام دهد.
 

خوب است 10 تا 30 دقیقه قبل از خواب را به او اختصاص دهید. با او گفت‌وگو یا بازی آرامی کنید یا برایش قصه بگویید یا کتاب بخوانید. هنگامی که چند صفحه به پایان داستان باقی مانده به او بگویید کم‌کم وقت تمام می‌شود و او باید بخوابد.
 

نباید تسلیم خواسته‌های او برای خواندن داستان دیگری بشوید تا مقررات را بیاموزد. چنانچه مشخص باشد چه کارهایی را باید هنگام خواب انجام دهید هرگز میان شما بحثی روی نخواهد داد.
 

به جای آن که کنار کودک نوپا یا خردسالتان بخوابید تا خوابش ببرد بهتر است از یک عروسک نرم پارچه‌ای، یک اسباب‌بازی یا حتی پتوی مخصوص برای او استفاده کنید.


اسباب‌بازی معمولا کودک را متقاعد می‌کند تا شب را به تنهایی سپری کند. این کار باعث می‌شود او احساس کند که بر دنیای پیرامون خود کنترل دارد.
منبع:تالاب

لباس خواب



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

با این اختراع شب و روزتان را تغییر دهید

 به گزارش سرویس علمی جام به نقل از مهر، دانشمندان بخش انرژی آزمایشگاه ملی لورنس برکلی می گویند در این شیوه نوین شیشه پنجره ها با لایه نازکی از نانوکریستال ها پوشش داده می شوند؛ این لایه به طور پویایی، نور خورشید را در هنگام عبور از پنجره بنا به دلخواه کاربر تغییر دهد تا هم در مصرف انرژی صرفه جویی شود و هم راحتی و آسایش ساکنین را در گستره وسیعی از اقلیم ها در پی داشته باشد.

مدل لباس شب


"دلیا میلیرون" مجری این تحقیقات می گوید در آمریکا حدود یک چهارم انرژی برای روشنایی، گرمایش و سرمایش ساختمان ها صرف می شود. ماده جدید ما وقتی به عنوان پوشش پنجره به کار می رود می تواند تاثیر زیادی بر مصرف انرژی ساختمان داشته باشد.

 

این پژوهشگران می گویند: مهار نور نزدیک به فروسرخ به معنای آن است که ساکنین یک ساختمان می توانند به طور طبیعی محیط داخل ساختمان را بدون ایجاد گرمای اضافی و ناخواسته، روشن کنند و از این رو نیاز به تهویه هوا و نور مصنوعی کاهش می یابد.

 

اساس این فناوری جدید، طراحی نوینی از ماده الکتروکرومیک است که از نانوکریستال های اکسید ایندیوم و قلع تعبیه شده در ماتریکس شیشه ای اکسید نیوبیوم ساخته شده است و می تواند نور مرئی و نزدیک به فروسرخ را در واکنش با یک شارژ الکتریکی به کار گرفته شده در پنجره ها کنترل کند.

 

با این پوشش جدید یک پنجره می تواند کاملا به حالت تاریک درآید و مانع از عبور نور و گرما شود و یا به حالت کاملا درخشان و شفاف تبدیل شود.

دانش پژوهان این شیشه های هوشمند را حاصل ترکیب عملکردهای اوپتیکی منحصر به فرد با شیوه های پردازشی کم هزینه و دوستدار محیط زیست می دانند.
منبع:مهر

لباس شب



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

جدی گرفتن 10 رفتار را در دوران نامزدی

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، یکی از حساس‌ترین لحظات زندگی دختر و پسرجوان، دوران نامزدی است که در این دوره طرفین باید تا حدی به شخصیت درونی همدیگر پی ببرند.
 
مدل لباس نامزدی

در دروان نامزدی اگر دختر و پسر بخواهند به شخصیت واقعی یکدیگر پی ببرند، باید با هم صادق باشند؛ اما متاسفانه برخی افراد در این دوره صداقت نداشته و با اعمال فریبکارانه فرد مقابل خود را فریب می‌دهند. در این‌باره «حسن میرزا حسینی» دکترای روانشناسی و استادیار دانشگاه، گفت :
 

دوران نامزدی، دوره‌ای کاملاً حساس است که در آن دختر و پسر باید به شناخت از همدیگر، بپردازند. در این دوران جوانان با فرصت دادن به همدیگر می‌توانند بیشتر طرف مقابل را بشناسند. بنابراین اگر آنها هر چقدر باهم صادق‌تر باشند، به نفع همدیگر کار کرده اند. در این برهه از زمان، دختر و پسر باید آنچه که هستند، رفتار کنند.
 

البته باید بدانید که با یک و یا دوجلسه نمی‌توان راهکارهایی را در نظر گرفت که دختر و پسر را همدیگر را بشناسند؛ زیرا آنها روانشناس ماهر و خبره‌ای نیستند که رفتار فریبکارانه و یا فیلم بازی کردن طرفین را حدس بزنند. اما با بررسی، تحقیق و تفحص می‌توان به شخصیت ذاتی فرد تا حدودی پی برد.
 

هر چقدر دوران نامزدی طولانی باشد و به دختر و پسر فرصت بیشتر داده شود که در موقعیت‌های اجتماعی قرارگیرند، به شخصیت اصلی و واقعی همدیگر بیشتر، دست پیدا خواهند کرد و حتی می توان رفتار آنها را متناسب با موقعیت سنجید.
 

بعضی از رفتارها در زندگی زناشویی ضعف آن زن و شوهر محسوب می‌شود که در دوران نامزدی می‌توان تا حدودی به آن پی برد، مانند:

1.پنهانکاری

یکی از نشانه‌های پنهانکاری دختر و یا پسر از همدیگر این است زمانیکه دختر و یا پسر، برخی از مسائل را بازگو نمی‌کنند و یا از جواب دادن به نامزد خود طفره می‌روند، در نتیجه می توان خیلی راحت به این مسئله پی برد.

2.تناقض‌گویی

شاید به این مثال توجه کرده اید که «دروغگو، کم حافظه می‌شود» یکی دیگر از روش‌های شناخت افراد این است که وقتی سوالی از او می‌پرسید، او به دروغ جواب شما را می‌دهد و اگر در زمان دیگری دوباره همان سوال را ‌پرسید جوابی می‌دهد که اصلا با قبل مطابقت ندارد.

3.وانمودکردن یا نقش بازی‌کردن

از طریق تست‌های روانشناختی تا حدی می‌توان به این خصوصیات پی برد و محک زد که چقدر طرف مقابل می‌تواند خودش را خوب جلوه دهد و یا نقش بازی کند. البته ناگفته نماند، ممکن است بعضی دختر،پسرها واقعا خودشان را بدتر از آنچه که هستند، نشان دهند.

4.وسواس داشتن

گاهی وقت‌ها فرد از آرایش و لباس پوشیدن طرف مقابل حساسیت نشان می‌دهد و به طرف مقابل تذکر می‌دهند، این رفتار نشان می‌دهد که طرف مقابل بسیار حساس بوده و ریزبین و نکته بین است.

5.پرتوقع بودن

توقع برخی افراد بیش از توان فرد مقابل است و خیلی راحت می توان این رفتار را شناخت.

6.عدم سازگاری

بارها اتفاق می‌افتد که دختر و پسر به علت عدم سازگاری از هم جدا می‌شوند و هیچ تفاهمی ندارد و هرکدام ساز مخالف طرف مقابل را می‌زند که این رفتار در دوران نامزدی قابل تشخیص است.

7.زود رنج بودن

یکی از ضعف‌های زن وشوهر در دوران زناشویی زودرنج بودن آن‌هاست و خیلی راحت این رفتار را می‌توان در دوران نامزدی تشخیص داد.

8.بی‌ملاحظه بودن

یک رفتاری که باعث جدایی در بین زن و شوهر است، این است همسر آنها بی‌ملاحظه است. زمانیکه دختر و یا پسر در دوران نامزدی ملاحظه طرف مقابل و یا خانواده و اطرافیان را نکنند؛ قطعاً آنها بی‌ملاحظه بوده و فقط به فکر نیازهای خود هستند.

9.عمل نکردن به وعده و مقررات

زمانیکه در دوران نامزدی، بین دختر و پسر قرار ملاقات گذاشته می‌شود و فرد مقابل طبق همان وقت به محل قرار نمی‌رسد، می‌توان متوجه شد که در آینده هم، به قول و وعده خود عمل نخواهد کرد.

10.عجول بودن

در بعضی اوقات شخص مقابل با کوچک‌ترین اشتباه از طرف دختر و یا پسر عصبانی شده و عکس العمل‌های غیر منطقی از خود نشان می‌دهند.

یکی از بهترین روش‌های آشنایی طرفین«مسافرت» است. اگر دختر و پسر در دوران نامزدی به مسافرت بروند، خیلی بهتر می‌توانند به روحیات و شخصیت همدیگر آشنا شوند.
منبع:دارچین

لباس نامزدی



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

لباس عروس دلیل شکست تیمور لنگ

 به گزارش خبرنگار فرهنگ ایسنا،‌ چهارم خرداد ماه، جشن عروج عیسی مسیح برگزار می‌شود. این جشن همزمان با جشن «کلوسولاقا» یا «عروس آرایی» آشوریان ایران است. آشوریان در این روز بر اساس یک رسم ملی - مذهبی به بیرون از شهر می‌روند و جشن می‌گیرند. در این روز دختران کوچک با پوشیدن لباس عروسی و گرفتن سبدی از آذوقه بین مردم می‌گردند و اعاناتی برای مستمندان جمع می‌کنند. این کار نمادین‌، یادآور نبرد بین آشوریان و «تیمور لنگ» است که در آن آمدن زنان با لباس عروسی به میدان جنگ باعث تهییج روحیه‌ی آشوریان و شکست تیمور شد.

مدل لباس عروس

جشن «ارغاسوان/اریجاسوان»

محمدحسین موسوی در کتاب «جشن‌های ایران باستان» آورده است: اول خرداد روز جشن «ارغاسوان/اریجاسوان»، نام یکی از جشن‌های خوارزمی است که ابوریحان بیرونی نام بسیاری از آنها را همراه با جشن‌های سُغدی در«آثار الباقیه» آورده است. هیچکدام از دو تلفظ یاد شده در نسخه‌های خطی آثار الباقیه درست نیستند و به مرور زمان به دلیل نبود آشنایی کاتبان با نام‌های کهن،‌ شکل صحیح خود را از دست داده‌اند امروزه حتی تلفظ صحیح این نام‌ها نیز امکان‌پذیر نیست،‌ اما بیرونی معنای آن را نزدیک شدن گرما می‌داند. به روایت آثار الباقیه این جشن در نخستین روز ماه هروداد که شکل خوارزمی خرداد است‌، همزمان با کاشت کنجد برگزار می‌شده است. او این جشن را به دورانی کهن منسوب می‌کند. امروزه همچنان کاشت کنجد‌، پنبه‌، کرچک و دیگر دانه‌های روغنی در استان‌های مرکزی ایران و گاه همراه با مراسمی در «شصت بهار» انجام می‌شود.

 جشن«خردادگان»

ششم خرداد روز جشن «خردادگان»، جشنی در ستایش و گرامی‌داشت «خرداد» به معنای رسایی و کمال است. از چگونگی برگزاری این جشن در دوران باستان آگاهی دقیقی در دست نیست‌؛ اما چون خورداد به معنای رسایی و تندرستی است و در جهان مادی نگهبان آب است می‌توان این طور برداشت کرد که نیاکان در این روز به کنار چشمه‌ها، رودها و یا دریاها رفته و نیایش می‌کردند.

شاید فقدان نوشتارها و اطلاعات در مورد خرداد و امرداد به این دلیل باشد که چون ایران سرزمینی است که با کم آبی مواجه است نسبت به این دو امشاسپند کم توجهی شده باشد.

در آثار الباقیه آمده است که عید خردادگان و عید اشتاد روز ششم خرداد به معنای ثبات خلق و خرداد پادشاه خلق‌، اشجار‌، نبات و اذاله‌ی پلیدی از آبهاست. روز 26 خرداد اشتاد روز است؛ یعنی خداوند اشجار و نبات را در آن روز آفرید. مردم در این روز به نشانه‌ی این که خرداد به آب تعلق داشته‌، به کنار چشمه‌ساران‌، جویبار و رودخانه می‌رفتند و روز را به شادی می‌گذراندند و سعی می‌کردند صفات برجسته‌ی خرداد را سرلوحه‌ی زندگی خود قرار دهند. وجه مشترک این جشن با تیر و مرداد این است که با عنایت به فصل خرداد و اهمیت یافتن آب و بارندگی و با توجه به اینکه ایران به لحاظ جغرافیای طبیعی و تاریخی همواره در منطقه‌ای واقع شده که با کم آبی و خشکسالی مواجه بوده‌، این جشن بیشتر در میان طبقه کشاورز جا باز کرده است.

عید «شاووعوت»

این عید مصادف با 12 و 13 خرداد در تقویم ایرانی یا «عید هفته‌ها» از جشن‌های کلیمیان ایران است که به مدت دو روز به نام «یوم طوو»، پنجاه روز پس از «عید پسح» از ششمین و هفتمین روز از ماه سیوان عبری برگزار می‌شود. این جشن به مناسبت دریافت «تورات» توسط موسی و نزول ده فرمان بر بنی اسرائیل و همزمان با برداشت نخستین محصول گندم انجام می‌شود و در آن مردم از شب تا بامداد در کنیسه‌ها به خواندن تورات می‌پردازند. این جشن از جشن‌های سه‌گانه‌ی یهودیان است که هر فرد یهودی موظف بود در این اعیاد به زیارت «بت همیقداش‌» (معبدی که به عنوان خانة خدا توسط حضرت سلیمان بنا شد و مرکز انجام مراسم عبادی یهودیان است) برود.

عید «پنطیکاست»

چهارم ماه خزیران آشوری روز برگزاری «عید پنطیکاست» یا «نزول روح القدس» نزد آشوریان ایران است. «پنطیکاست» واژه‌ای یونانی و به معنی «پنجاهه» است زیرا عید حلول روح القدس پنجاه روز پس از «عید رستاخیز» عیسی مسیح است و همیشه در روز یک شنبه واقع می‌شود.

گل و گوجه عروس

همزمان با 29 خرداد ماه مراسمی به نام «گل و گوجه عروس» به ویژه در خراسان که همزمان با فرا رسیدن به بار نشستن درختان و رسیدن نخستین میوه‌های درختی برگزار می‌شود‌، در این مراسم در روزی تعیین شده بین اهالی روستا‌، میوه‌های نوبرانه را همراه با سبزی‌، کاهو،‌ آرد و روغن در سینی بزرگی چیده و به خانه‌ی نو عروسان می‌برند‌.

 عیدماه‌

بیست و نهم خرداد ماه و پنج روز مانده به سال نو طبری، جشنی برگزار می‌شود که مردمان سواد کوه مازندران آن را «عیدماه» می‌نامند و با آتش افروزی بر بلندی‌ها به شادی و بازی‌های گروهی می‌پردازند و گاه می‌کوشند تا جشن عروسی خود را در این هنگام برگزار کنند. در روستای «امامزاده حسن» سوادکوه این مراسم با آداب خاصی انجام می‌شود. این رسم به «جشن مردگان» نیز معروف است. بر اساس سنت رایج و باورهای مردم در زمان‌های قدیم «فریدون» پادشاه پیشدادی به خونخواهی پدرش «جمشید» شاه «آژی‌ دهاک»(ضحاک) را سرنگون می‌کند مردم خبر این پیروزی را در شب با آتش زدن بوته‌ها به یکدیگر اطلاع می‌دهند و فردای آن روز با برپایی جشن و مسابقه‌ی کشتی این پیروزی را گرامی می‌دارند. امروزه نیز اهالی روستاهای اطراف همگی به امامزاده حسن می‌آیند و علاوه بر خیرات کردن برای درگذشتگان خود و روشن کردن شمع روی مزارشان‌، تماشاگر مسابقه‌ی «کشتی سنتی لوچو» می‌شوند در این روز کشتی‌گیران سواد کوه در این محوطه گرد آمده و به مصاف با هم می‌روند در مناطق جلگه‌ای جشن مردگان در آرامگاه‌ها برگزار می‌شود.

جشن پایان بهار

سی و یکم خرداد آخرین روز فصل بهار است که در پایان این روز و با آغاز تابستان خورشید به بالاترین جایگاه خود می‌رسد. نام «خرداد» به معنای رسایی و کمال به همین مناسبت به این ماه داده شده است. به دلیل اینکه این زمان مصادف با جشن‌های آغاز سال نو در تقویم گاهنباری بوده است همانند پایان دیگر فصل‌ها جشن ویژه پایان فصل ندارد.

بازمانده‌هایی از جشن‌های آغاز سال نو و آغاز تابستان هنوز در برخی آیین‌های ایرانی باقی مانده است.

لباس عروس



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

تاثیر جشنواره‌های مد و لباس بر هنرمندان و مجری

 محسن کلانتری سپهر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ ایسنا،‌ گفت: در اختتامیه جشنواره فیلم فجر بسیاری از هنرمندان از لباس‌هایی با اِلمان‌های ایرانی استفاده می‌کنند مثل خانم کرامتی که خودش طراح لباس است و در مراسم اختتامیه جشنواره امسال لباسی پوشیده بود که بسیار هم بلند بود و از اِلمان‌های ایرانی در آن استفاده شده بود.

مدل لباس مجلسی


او ادامه داد: بسیاری از زنان لبنانی از مدل‌های لباس ایرانی الگوبرداری و استفاده می‌کنند. این ظرفیت وجود دارد که کشورهای حاشیه خلیج فارس یا ترکیه از طرح‌های لباس‌های ایرانی استفاده کنند. ما در استعداد طراحان ایرانی شکی نداریم اما مشکل پارچه داریم. وقتی می‌گوییم لباس ما ایرانی – اسلامی است، پس باید پارچه آن هم ایرانی – اسلامی و تولید داخل باشد. پس صنعت نساجی ما نقش مهمی می‌تواند داشته باشد.

عضو ارشد کارگروه فرهنگ و هنر بیان کرد: در سال 90 به من پیشنهاد دادند تا دبیر اجرایی نخستین جشنواره مد و لباس را بر عهده بگیرم و گفتند باید ژورنال ایرانی – اسلامی هم منتشر کنیم. از آثار ارسالی به آن جشنواره 254 اثر را برای نمایش انتخاب کردیم که 233 اثر برای تولید انتخاب شد. تیم ما از هیات داوری دانشگاهی و گروه کمیسیون ارزیابی که اکثر آنها تولید کننده بودند تشکیل شده بود. در نهایت 133 اثر به عرضه تولید رسید و 10 مدل را هم خودم تولید کردم. حتا در بخش فروش جشنواره سال بعدش این لباس‌ها را فروختم.

عضو شورای سیاست‌گذاری پنجمین جشنواره مد و لباس فجر اضافه کرد: مد و لباس یکی از مسائلی است که می‌تواند در سبک زندگی مردم تاثیر گذار باشد. نحوه پوشیدن لباس، معرف شخصیت فردی و اجتماعی ماست. در دین اسلام هم آورده شده که ما یکسری مسئولیت‌های فردی و اجتماعی داریم. اگر به اسناد احادیث قرآنی و دین اسلام درباره لباس توجه کنیم، متوجه می‌شویم که بُعد فردی- اجتماعی دارد.

کلانتری سپهر ادامه داد: اگر ما در جامعه لباس ناهنجار بپوشم در دنیا هم به همان نام شناخته می‌شویم و زمانی هم که لباس مرتب می‌پوشیم همه‌ی دنیا روی ما حساب دیگری باز می‌کنند. مردم هندوستان و ژاپن همچنان لباس سنتی خودشان را حفظ کرده‌اند و سعی می‌کنند در هر مراسمی هم که شرکت می‌کنند همان لباس سنتی‌شان را بپوشند. ما در کشورمان اقوامی داریم که لباس بسیار زیبایی دارند. مردم شمال کشور با همان لباس شان کشاورزی می‌کنند. حتاعشایر ایران هم لباس‌های بسیار زیبایی دارند. اقوام کشور ما لباس مناسب هر فصل را دارند.

او گفت: بسیاری از اقوام ایرانی در جشنواره‌های گوناگون از لباس‌های محلی خود استفاده می‌کنند. ما باید لباس ایرانی- اسلامی داشته باشیم و آن را به صورتی اینترنتی ارائه دهیم. به هرحال تکنولوژی می‌تواند کمک بزرگی به ما کند. ما بعد از طراحی نیاز به نساجی هم داریم. متاسفانه هنوز چادرهایی که زنان ما در بازار می خرند ایرانی نیستند. ما می‌توانیم کارخانه‌های نساجی بسیاری راه اندازی کنیم تا منجربه اشتغالزایی هم شود.

عضو کارگروه فرهنگ و هنر با بیان اینکه صنعت نساجی نیاز به دستگاه ‌های خاص، نخ و غیره دارد افزود: ما در صنعت نساجی فعال نیستیم و این موضوع به وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط می‌شود زیرا امکان تولید و مقرون به صرفه بودن برای تولید کننده بسیار مهم است و اگر ما از پارچه‌های تولید داخل استفاده کنیم این موضوع به تولید کننده و مصرف کننده کمک بسیاری می‌کند.

کلانتری سپهر بیان کرد: ما باید برای تولید لباس به همه اقشار جامعه توجه کنیم نه تنها یک قشر خاص. تجهیزات در تولید بسیار اهمیت دارد. برخی از گلدوزی‌های روی لباس‌ها که با دست انجام می‌شود زمان‌بر است و این برای تولید کننده مقرون به صرف نیست اما اگر دستگاه آن را داشته باشیم به افزایش سرعت این کار کمک بسیاری می‌کند. برشی که با دستگاه انجام می‌شود درصد خطا را پایین می‌آورد و سرعت را بالا می‌برد.

او با بیان اینکه تولید کنندگان هر چیزی را تولید نمی کنند، گفت: آنها به سلیقه مردم و هزینه تولید آن توجه می‌کنند. ما در تولید لباس باید روی فرهنگ سودگیری‌ هم کار کنیم.

کلانتری سپهر بیان کرد: لباس از صنعت نساجی تا توزیع کننده، حلقه‌هایی از یک زنجیره را تشکیل می‌دهند که ما باید آنها را به هم متصل کنیم و در این زمینه باید کار فرهنگی غنی صورت بگیرد.

لباس مجلسی



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

مدل لباس مجلسی به علاوه تصاویر زیبا از آن ها

مدل لباس مجلسی

مدل لباس مجلسی

مدل لباس مجلسی

مدل لباس های مجلسی ویژه خانم ها

مدل لباس مجلسی

مدل لباس های مجلسی ویژه خانم ها

مدل لباس مجلسی

مدل لباس های مجلسی ویژه خانم ها

لباس مجلسی


لباس مجلسی



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

انواع مدل لباس عروس زیبا و جالب برای عروس خانم ها

مدل لباس عروس

مدل لباس عروس

مدل لباس عروس

مدل لباس عروس مخصوص سال ۲۰۱۶

مدل لباس عروس

انواع مدل لباس عروس جالب و شیک

مدل لباس عروس

انواع مدل لباس عروس جالب و شیک

عکس لباس عروس

لباس عروس



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

زیباترین تصاویر و عکس ها از انوام مدل لباس ویژه نامزدی

عکس مدل لباس نامزدی

مدل لباس نامزدی

عکس لباس نامزدی

تصاویر از مدل لباس نامزدی

مدل لباس نامزدی

تصاویر زیبا از انوام مدل لباس نامزدی

لباس نامزدی

تصاویر زیبا از انوام مدل لباس نامزدی

مدل لباس نامزدی

لباس نامزدی



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

انواع مدل لباس راحتی و خواب به همراه عکس

عکس لباس خواب

مدل لباس خواب

مدل لباس خواب

تصاویر مدل لباس های خواب مخصوص سال ۲۰۱۶

مدل لباس خواب

انواع مل لباس خواب

عکس مدل لباس خواب

تصاویر زیبا از مدل لباس های خواب

مدل لباس خواب

لباس خواب



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1395 | نظرات ()