نوشته شده توسط : محسن

نخوردن صبحانه عامل چاق شدن نوجوان ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاري آلمان، به گفته محققان نتيجه تحقيق آنها نشان داد نوجواناني كه در طول پنج سال به طور منظم صبحانه مي خوردند كمتر از نوجواناني كه صبحانه را از برنامه غذايي روزانه خود حذف كرده بودند، چاق شده و اضافه وزن پيدا كردند.

رژیم چاقی

بنابراين گزارش، متخصصان اتحاديه متخصصان كودكان و نوجوانان آلمان معتقدند كودكان بايد بياموزند كه بدون صبحانه خانه  را ترك نكنند زيرا بدون صبحانه متابوليسم بدن دچار اختلال مي شود.

بر اساس این گزارش، همچنين خوردن صبحانه باعث مي شود ساير وعده هاي غذايي كه كودك و نوجوان در طول روز مصرف مي كند در بدن وي به خوبي استفاده می شود و اين به این معناست كه گرسنگي ناشي از نخوردن صبحانه و كم تحركي همراه آن باعث چاق شدن نوجوانان مي شود.

اين گزارش حاکیست، متخصصان براي وعده صبحانه خوردن، نان سبوس دار، شير و ماست و كمي ميوه را توصيه مي كنند، همچنين به گفته آنها در صورتي كه براي نوجوانان خوردن صبحانه سخت باشد بايد حداقل  يك لقمه كوچك بخورند و بعد پيش از ظهر يك ميان وعده غذايي مصرف كند زیرا نخوردن صبحانه  به هيچ وجه باعث لاغر شدن آنها نمي شود.

چاق شدن



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

وزن فرد باید متناسب با سن و قد او باشد

سلامت نیوز : علل و عوامل محیطی و ژنتیكی در ایجاد چاقی نقش دارند و اگر وزن فرد، مناسب سن و قدش نباشد و در واقع بیشتر از استانداردها باشد این فرد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی است.

رژیم لاغری

دكتر فروزان صالحی كارشناس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در گفت وگو با خبرنگار وب دا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: افراد برای انجام فعالیت هایی مثل درس خواندن، بازی كردن، ورزش كردن و حتی تماشای تلویزیون به انرژی نیاز دارند و این انرژی را از مواد غذایی كه می خورند به دست می آورند. اگر انرژی كه از مواد غذایی می گیرند بیشتر از انرژی كه برای فعالیت های روزانه به آن نیاز دارند، باشد این انرژی در بدن آن ها ذخیره می شود و موجب اضافه وزن و چاقی می شود. وی افزود: امروزه ارتباط چاقی با بسیاری از بیماری های غیرواگیر به اثبات رسیده است. افراد چاق به مراتب بیشتر از سایر افراد به بیماری های قلبی-عروقی، بیماری قند و بعضی از سرطان ها مبتلا می شوند. دكتر صالحی درباره این كه افراد چگونه متوجه شوند كه وزنشان مناسب است، تصریح كرد: برای این كه بفهمند وزنشان مناسب است یا نه روش هایی وجود دارد. یكی از این راه ها، اندازه گیری نمایه توده بدنی است. برای این كار می توانند ابتدا وزن و سپس قد خودشان را اندازه بگیرند و بعد با استفاده از فرمول وزن تقسیم بر مجذور قد، نمایه توده بدنی خودشان رامحاسبه كنند. وی ادامه داد: روش دیگر این است كه وزنشان را اندازه بگیرند و با منحنی وزن برای سن، مقایسه كنند اگر بالای منحنی 95 بود نشان دهنده این است كه چاق هستند واگر این رقم  بین منحنی 50 و 85 بود وزنشان مناسب است. وی با اشاره به این كه كودكان به هیچ وجه نباید رژیم لاغری بگیرند، تاكید كرد: معمولاً كودكان از بدو تولد تا 18 سالگی به دلیل این كه در سنین رشد هستند نیاز به دریافت مداوم و مناسب مواد غذایی دارند در نتیجه در این سنین به هیچ وجه به كودكان توصیه نمی شود كه رژیم غذایی برای لاغری بگیرند. كارشناس اداره بهبود تغذیه جامعه خاطرنشان كرد: در سنین رشد اگر كودكان چاق بودند لازم است تحرك و فعالیت بدنیشان را زیاد كنند و عادات بد غذایی كه منجر به چاقی می شود (مثل خوردن غذاهای چرب، شیرین و نوشابه های گازدار) را ترك كنند

کاهش وزن



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

اختلالات تنفسی شایع ترین اختلال بعد از جراحی بینی

به گزارش مهر، به گفته عضو هیئت علمی ، اجرایی "دومین سمپوزیوم تازه های رینوپلاستی" ، اختلالات تنفسی، شایع ترین اختلال عملکردی بینی پس از جراحی رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) است.

جراحی بینی

دکتر سید هادی صمیمی اردستانی در "دومین سمپوزیوم تازه های رینوپلاستی" با اعلام این مطلب افزود: مهم ترین اقدام برای کاهش این اختلال، آشنایی جراح با ساختار داخلی بینی است که آندوسکوپ برای ارزیابی داخلی بینی ابزاری مناسب است.

وی تصریح کرد: در مواردی مشاهده شده که فرد پس از عمل جراحی زیبایی به دلیل اختلال در تنفس مراجعه می کند که پس از بررسی با آندوسکوپ مشخص می شود، قبل از عمل جراحی، بینی وی دارای پولیپ بوده و جراح بی توجه به پولیپ درون بینی، نسبت به عمل رینوپلاستی اقدام کرده است.

دکتر صمیمی اظهار داشت: این در حالیست که بسیاری از مشکلات درون بینی از جمله پولیپ حین عمل زیبایی قابل درمان است.

وی گفت: استفاده از آندوسکوپ در کشور از حدود هفت سال پیش فراگیر شده و متخصصان گوش و گلو و بینی قبل از جراحی زیبایی از این ابزار بهره می گیرند.

عضو هیئت علمی ، اجرایی دومین سمپوزیوم تازه های رینوپلاستی ادامه داد: هر چند آندوسکوپ وسیله ای گران و استفاده از آن نیازمند آموزش و ممارست است، اما در جراحی های زیبایی بینی وسیله ای بسیار ضروری به شمار می رود.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف برپایی این سمپوزیوم آشنایی متخصصان رشته های دیگر مرتبط با جراحی زیبایی بینی با عملکرد داخل بینی و ابزارهایی همچون آندوسکوپ برای کاهش عوارض پس از عمل جراحی به ویژه اختلالات تنفس است.
سلامت نیوز: اختلالات تنفسی شایع ترین اختلال عملکردی پس از جراحی بینی است
منبع:مهر

جراحی زیبایی



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

کمرنگ شدن ارزش های اخلاقی در جامعه

 یک جامعه شناس تاکید کرد: در کنار همه عوامل شناخته شده، کمرنگ شدن ارزشهای اخلاقی از علل مهم در افزایش طلاق است.

بی حجابی

مرجان انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با اشاره به علل مهم در طلاق زوجین اظهار کرد: طلاق به عوامل متعددی وابسته است که اگر به ارزیابی علل از بعد اجتماعی پرداخته شود می‌توان با راهکارهایی مانع از افزایش طلاق شد. نبود تعهد اخلاقی به همسر، عافیت طلبی و ترویج بی‌اخلاقی و بی حجابی در لوای آزادی زنان از آسیب‌های جدی است که کیان خانواده را تهدید می‌کند.

وی عنوان کرد: پایبندی زنان و مردان به ارزشهای اخلاقی، موجب ثبات کانون خانوادگی می‌شود اما در کنار همه عوامل شناخته شده، کمرنگ شدن ارزشهای اخلاقی از علل مهم در افزایش طلاق است. تقویت باورهای اخلاقی و مذهبی و آگاهی بخشی به خانواده‌ها و راهنمایی جوانان در انتخاب همسرانی پایبند به ارزشهای اخلاقی نقش موثری در کاهش طلاق دارد.

انصاری همچنین با اشاره به آسیب‌های جدی فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های ماهواره‌ای در کمرنگ شدن ارزشهای اخلاقی گفت: این ابزارهای رسانه‌ای گاهی بسیار مخرب است به طوری که قبح و زشتی برخی رفتارهای غیر اخلاقی را از بین می‌برد. وقتی زشتی و ناپسندی رفتارهای غیراخلاقی از میان برود انجام این رفتارها نیز آسان به نظر می‌رسد، با این رویه شاهد استحاله فرهنگی و اخلاقی خواهیم بود.

وی اظهار کرد: خانواده‌ها رکن مهم اجتماعی هستند و اگر اخلاق در خانواده ارزش خود را از دست بدهد دیگر جامعه‌ای اخلاق مدار نخواهیم داشت. ارزشهای اخلاقی مولفه‌های دست و پاگیری نیستند که آزادی‌های ما را تحت شعاع قرار دهند بلکه چارچوبی مهم در حفظ کرامت افراد و بنیان خانواده‌ها به شمار می‌رود.

بی حجابی بازیگران



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

به چه دلیل برخي افراد با صداي بلند عطسه مي کنند

سلامت نیوز:حساسيت، بيماري و بسياري از عوامل ديگر مي تواند باعث خروج بزاق و مخاط باشد. به گزارش لايوساينس، عطسه کردن يکي از مکانيسم هاي دفاعي و طبيعي بدن براي بيرون کردن مواد خارجي است و ريه ها و ديگر اعضاي بدن را از آلودگي حفظ مي کند.

فال عطسه

چرا بعضي ها پشت سرهم عطسه مي کنند؟

عطسه کردن از احساس خارش در پشت بيني شروع مي شود و سپس نفس حبس شده و در نهايت نيز جريان هوا با شدت و به صورت عطسه خارج مي شود.
چه عواملي موجب عطسه کردن مي شود؟

عوامل بسياري همچون سرماخوردگي، حساسيت، محرک هاي فيزيکي، عوامل زيست محيطي، سرماي هوا و نور خورشيد مي تواند موجب عطسه کردن شود. عطسه زماني اتفاق مي افتد که بافت پوششي تنفسي که يک لايه سلولي پوشاننده ديواره داخلي بيني است، تحريک مي شود و مغز نيز واکنش عطسه کردن را نشان مي دهد.
چرا بعضي ها پشت سرهم عطسه مي کنند؟

برخي افراد معمولا پشت سرهم و چند بار متوالي در يک نوبت عطسه مي کنند که به گفته پزشکان اين افراد اغلب مبتلا به حساسيت هستند و حتي در فصولي هم که حساسيت شايع نيست، به همين روال عطسه مي کنند. همچنين عطسه هاي متوالي مي تواند ناشي از تيک عصبي يا تلاش بدن براي خارج کردن ذرات گردوغبار باشد.
سرعت عطسه چقدر است؟

در لحظه عطسه کردن، جريان هوا با سرعت 150 کيلومتر در ساعت از بدن خارج مي شود و محققان همچنين دريافته اند عطسه ممکن است بيش از آنچه تصور مي شود سرعت داشته باشد.
چرا هنگام عطسه کردن چشمان خود را مي بنديم؟

واکنش عطسه کردن موجب مي شود بدن تمامي ماهيچه هاي خود را از پلک تا عضله حلقوي منقبض کند. هرچند علت اين اتفاق همچنان نامشخص است اما برخي متخصصان معتقدند که دليل آن مي تواند نحوه ارتباط اعصاب در سيستم عصبي بدن باشد برخي نيز تصور مي کنند که بدن با حفاظت از چشم ها در واقع از مجاري عبور هوا در بيني محافظت مي کند که البته جزئيات اين پديده هنوز مشخص نيست.
چرا برخي افراد با صداي بلند عطسه مي کنند؟

شدت و شکل عطسه کردن در افراد مختلف، متفاوت است که اين اختلاف از تفاوت ها در خودکنترلي فرد و آناتومي بدن نشات مي گيرد. نتايج يک مطالعه نشان مي دهد که 45 درصد افراد در مکان هاي خصوصي و عمومي متفاوت از هم عطسه مي کنند.

عطسه



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

تکذیب سرمربیگری مجیدی در استقلال

به گزارش "ورزش سه"، بعد از شکست استقلال برابر تراکتورسازی صحبت هایی در مورد سرمربیگری فرهاد مجیدی در استقلال مطرح شده است.

فرهاد مجیدی


با این حال شاهرخ سبک دست در گفتگو با خبرنگار ما این موضوع را تکذیب می کند: هیچ صحبتی در مورد سرمربیگری مجیدی در استقلال نشده است و آقای مظلومی همچنان به کارش ادامه می دهد. این خروجی جلسه هیئت مدیره استقلال بود که در اختیار رسانه ها قرار گرفت.


او در پاسخ به این سوال که فصل آینده چه کسی سرمربی استقلال می شود هم گفت: هنوز هیچ صحبتی در این باره نشده است. طبق قانون مظلومی با استقلال قرارداد دارد و باید فصل بعد هم در این تیم بماند. البته در پایان فصل کمیته فنی عملکرد ایشان را بررسی خواهد کرد و در مورد ادامه فعالیتشان تصمیم گیری خواهد کرد.

فرهاد مجیدی



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

مدل هایی جالب از لباس های خواب

عکس مدل لباس خواب

مدل لباس خواب

مدل لباس خواب

گالری زیبا از مدل لباس های خواب

مدل لباس خواب

گالری زیبا از مدل لباس های خواب

مدل لباس راحتی

مدل لباس خواب

عکس لباس خواب

لباس خواب



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

مدل لباس جدید برای مراسم نامزدی

مدل لباس نامزدی

مدل لباس نامزدی

مدل لباس عقد

مدل لباس

لباس نامزدی

تصاویر از مدل لباس نامزدی

عکس مدل لباس نامزدی

لباس نامزدی

عکس لباس نامزدی

لباس نامزدی



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

مدل لباس برای شما عروس خانم ها

عکس لباس عروس

مدل لباس عروس

مدل لباس عروس

مدل لباس عروس مخصوص سال ۲۰۱۶

مدل لباس عروس

مدل لباس عروس مخصوص سال ۲۰۱۶

مدل لباس عروس

مدل لباس عروس مخصوص سال ۲۰۱۶

مدل لباس عروس

لباس عروس



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

گالری مدل لباس شب زنانه سال 95

عکس مدل لباس شب

مدل لباس شب

مدل لباس شب

عکس های زیبا از مدل لباس شب

مدل لباس شب

عکس های زیبا از مدل لباس شب

مدل لباس شب

عکس های زیبا از مدل لباس شب

مدل لباس شب

لباس شب



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1395 | نظرات ()